dinsdag 31 mei 2016

Driedaagse deel 2

We gingen naar De Ster. De Ster is een park. We hebben in de speeltuin gespeeld en gaan wandelen.

Daarna zijn we naar het strand geweest en mochten we in het water met onze voeten. Sommigen iets meer maar dat maakt nu niet uit.

We hebben dan ook een spel gespeeld, paardenrace, super cool!!! Sommigen verdienden heel veel geld door in te zetten op het juiste paard, anderen waren volledig bankroet.







Boekbespreking

Iedereen moest een boekbespreking  maken. Er zijn veel interessante boeken voorgesteld die vele kinderen nog niet kennen. Er werd vanalles bij gemaakt bijvb. een nieuw slot, een elfje, een flaptekst, een powerpoint, .....

Zoƫ


maandag 23 mei 2016

Driedaagse

We zijn op driedaagse geweest. Daar hebben we veel leuke spelletjes gespeeld!
We hebben wie, wat, waar en wanneer gespeeld. De bedoeling van het spel is om zo snel mogelijk te weten te komen wie het heeft gedaan, waar het plaats vond, wat er gebeurd is en wanneer het gebeurd is.
Je moest briefjes vinden waar woorden of zinnen op stonden. 

Uiteindelijk was team groen gewonnen.
De oplossing was: Anneleen heeft een muis in de laarzen van de boswachter gestoken voor dat wij aankwamen in het bos.

Vic

zaterdag 14 mei 2016

Boekpromotie

De tweede keer dit schooljaar...
We lezen een boek en stellen het a.h.v. een aantal sterren voor. Wat je kiest, blijft gelijk!
Deze week kwamen al enkele kinderen aan bod en werden we verrast door mooie, originele, toffe en inspirerende werkjes. Fijn om hiervan getuige te zijn!!!
Jammer genoeg heeft onze fotograaf van dienst niet van alle werkjes een foto genomen...


vrijdag 13 mei 2016

Bijen uiteindelijk in goede handen.

Gisteren kwam er een nieuwe korf bijen op de school.We dachten dat de brandweer moest komen maar dat hebben we niet gedaan. Een imker, die brandweerman is, kwam met zijn kast langs om te proberen de bijtjes te redden. Vandaag kwam hij kijken of alle bijtjes in de kast zaten...












Eerst heeft de imker ze gelokt en dan ging alles vanzelf.



We mochten ook een keer proeven van de honing. Dat was super lekker!!!

Onze klas is een keer gaan kijken en we mochten een paar vragen stellen.
Wist je dat een korf zonder koningin niet kan leven?

Gelukkig zijn de bijen nu in goede handen.

Binnenkort brengen we zeker eens een bezoek aan deze lieve imker en zijn bijtjes.


Victor

Nieuwe eendjes!

Donderdag was een topdag op De Speelplaneet!
Niet alleen probeerde de imker het leven van heel wat honingbijtjes te redden, er werden ook 14 kleine, schattige  eendjes geboren! Dat konden we live  meemaken!
Ondertussen zijn ze al op pad en verkennen ze volop het domein.
Vandaag namen ze hun eerste duik in het water.


donderdag 12 mei 2016

Het mooie weer...

... en twee jarige meisjes die ons voor de gelegenheid trakteerden met zelfgebakken, overheerlijke koekjes. Meer moet dat niet zijn!!!
We maakten onze kring buiten en genoten ondertussen van het zonnetje!